Μαυροσουβάλα

Το αναρριχητικό πεδίο της Μαυροσουβάλας βρίσκεται ΒΑ της Αθήνας σε απόσταση 3 χλμ. από τον οικισμό της Μαυροσουβάλας από όπου πήρε και την ονομασία του. Πρόκειται για ένα σπουδαίο αναρριχητικό πεδίο για τους Αθηναίους και όχι μόνο, όχι τόσο για τον αριθμό των διαδρομών, αφού αυτός είναι περιορισμένος, όσο για την υφή, το ανάπτυγμα (25-35 μ.), την αισθητική και την υψηλή δυσκολία τους. Ο Προσανατολισμός του πεδίου είναι βόρειος – βορειοδυτικός.
Καλύτερη εποχή για σκαρφάλωμα είναι από Μάρτιο έως Μάιο και από τέλος Σεπτεμβρίου έως Δεκέμβριο. Η αρνητική κλίση του πεδίου επιτρέπει αναρρίχηση και υπό βροχή και έτσι υπάρχει δραστηριότητα στο πεδίο σχεδόν όλο το χειμώνα. Κατακαλόκαιρο μπορεί κάποιος να σκαρφαλώσει ως τις μία το μεσημέρι που το πεδίο βρίσκεται στη σκιά.
Το πέτρωμα είναι σταλακτιτικός ασβεστόλιθος καλής ποιότητας και οι διαδρομές έχουν καθαριστεί επιμελώς (και από τις επαναλήψεις φυσικά όπου σπάσανε αρκετοί σταλακτίτες). Όλες οι διαδρομές είναι ασφαλισμένες με ανοξείδωτα βύσματα και ρελέ. Το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού (πλακέτες – βύσματα) παραχωρήθηκε από τον Ε.Ο.Σ. Αχαρνών και τον ευχαριστούμε γι’ αυτό.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Το πεδίο ανακαλύφθηκε από το Φώτη Σταμούλη, κάτοικο Μαλακάσας, τα Χριστούγεννα του 2005 και σε μας έγινε γνωστό από τον ξάδελφό του Πολύδωρα Καραμπερόπουλο (μέλος του Ε.Ο.Σ. Αχαρνών), που μας πήγε στην περιοχή για αξιολόγηση. Μετά την πρώτη έκπληξη «γιατί μόλις το αντικρίσαμε τα βράχια μείναμε με το στόμα ανοικτό» ακολούθησε προετοιμασία σε πυρετώδη ρυθμό. Την επόμενη κιόλας μέρα, 2 Ιανουαρίου 2006, ξεκινήσαμε το κάρφωμα οι Γιώργος Αλιφέρης, Χρήστος Δανιήλ, Αντώνης Σκευοφύλακας και ο γράφων με πρώτη διαδρομή τη «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ». Μια εβδομάδα μετά προστέθηκε στην παρέα φουριόζος για άνοιγμα και ο Κώστας Ρούσσος. Αργότερα, το Μάιο του ιδίου έτους, οι περισσότερες διαδρομές είχαν ολοκληρωθεί, με τη συνδρομή και των υπόλοιπων αναρριχητών που αναφέρονται στο ένθετο. Αξίζει να αναφερθεί η παρουσία δύο μεγάλων αναρριχητών, του Steve Maclure και του Chris Sharma, που τίμησαν με την παρουσία τους το πεδίο προσκεκλημένοι του Ε.Ο.Σ. Αχαρνών για τα 30 χρόνια λειτουργίας του. Ο Chris Sharma δε, ανεβαίνοντας από την Alien μπήκε στο extension της «Συνεργασίας» κάτω από δεκάδες βλέμματα και πέτυχε τη δυσκολότερη ανάβαση για την Αττική με βαθμολογία 8b+/8c. Την ονόμασε «ALIEN VERSUS PREDATOR».

ΠΡΟΣΒΑΣΗ
Από την εθνική οδό με κατεύθυνση προς Λαμία βγαίνουμε στην έξοδο ΩΡΩΠΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ. Μετά από 3 χλμ. υπάρχει μικρή ταμπέλα προς Μαυροσουβάλα. Στρίβουμε αριστερά και αμέσως δεξιά και ακολουθούμε ασφάλτινη διαδρομή για 2-3 χλμ. Στις εγκαταστάσεις της ΕΥΔΑΠ αριστερά στον ανηφορικό χωματόδρομο και μετά 200 μέτρα κάνουμε δεξιά και παρκάρουμε. Ακολουθούμε σηματοδοτημένο μονοπάτι και μετά από 10 λεπτά φτάνουμε στο πεδίο.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ (χωρίς διόδια) μπορούμε να έλθουμε από τη διασταύρωση του Αγ. Στεφάνου και να κινηθούμε παράλληλα με την εθνική οδό. Οι πινακίδες που θα συναντήσουμε είναι: ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΡΥΟΝΕΡΙ στρίβουμε δεξιά και στο φανάρι αριστερά. ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙ ΛΑΜΙΑ αριστερά. ΚΟΜΒΟΣ ΠΟΛΥΔΕΝΔΡΙΟΥ ευθεία προς Μαλακάσα. ΩΡΩΠΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ δεξιά. Μετά 2,5 χλμ. αριστερά υπάρχει μικρή πινακίδα προς ΜΑΥΡΟΣΟΥΒΑΛΑ και στρίβουμε αριστερά.

Όσοι έρχονται από Βόρειο Ελλάδα βγαίνουν στον κόμβο ΜΑΛΑΚΑΣΑΣ με κατεύθυνση Μαλακάσα – Ωρωπός. Μετά από 6 χλμ. πινακίδα στα δεξιά μας Μαυροσουβάλα – Αγ. Βαρβάρα. Διασχίζουμε τον οικισμό και σε κάποιο άνοιγμα σαν πλατεία στρίβουμε δεξιά, μετά από 2 χλμ. περίπου συναντάμε την ΕΥΔΑΠ.

mavrosouvala1

α/α Όνομα Βαθμολογία Μέτρα Σετάκια Αισθητική Την άνοιξαν
1 ΡΑΤΑΠΛΑΝ 6b+ 22 star3 Πολ. Καραμπερόπουλος 2006
2 ΒΡΑΧΟΣΟΥΒΑΛΑ 6b+ 22 Θ. Μιχαηλίδης – Μαρ. Παρασκευά 2/12/2006
3 ΦΩΤΑΡΑΣ 7a+ 20 9 star2 Πολ. Καραμπερόπουλος – Θ. Μιχαηλίδης – Χρ. Δανιήλ 21/1/2006
4 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ 7b+ 25 Θ. Μιχαηλίδης – Μαρ. Παρασκευά – Γ. Αλιφέρης 15/4/2006
5 ΑΪΝΤΕΣ 8a 35 star4 Κ Ρούσσος – Γ. Γκερλές – Χρ. Δανιήλ 1/2006
ΑΪΝΤΕΣ (direct) 8a 35 Κ. Ρούσσος
6 ΣΟΥΠΕΡ ΝΟΒΑ 8b 35 Β. Καστανιάς – Πολ. Καραμπερόπουλος 6/2006
ΝΟΒΑ (light) 8a 35 Κ Ρούσσος 3/2007
7 ALIEN 8a 25 Χρ. Δανιήλ – Θ. Μιχαηλίδης 10/1/2006
7a ALIEN VERSUS PREDATOR 8b+/8c 35 Ανάβαση Chris Sharma
8 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 7b+ 30 Θ. Μιχαηλίδης – Γ. Αλιφέρης – Χρ. Δανιήλ – Α. Σκευοφύλακας 2/1/2006
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (extension) 8b+/8c 35
18α PROJECT ΗΜΙΤΕΛΗΣ Κ. Ρούσσος
19 ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΗ 5b 15 Κ. Ρούσσος – Μαρ. Παρασκευά 28/10/2006
20 ΚΡΥΜΜΕΝΗ 6a+ 15 Κ. Ρούσσος – Μαρ. Παρασκευά 28/10/2006

Παρατηρήσεις: Στη Νο 6 «Σούπερ Νόβα» υπάρχει ενδιάμεσο ρελέ στα 18 μ. με δυσκολία έως εκεί 6c.

mavrosouvala2mavrosouvala3

Αριστερά: Ο Γιώργος Κουτσούκης στο croux της διαδρομής “Εναερίτες (extension)” 7c+ και κάτω ο Βαγγέλης Καστανιάς στη “Hello” 8a. Δεξιά: O Chris Sharma στο extension της “συνεργασίας” “Alien vs Predator” 8b+/8c.

mavrosouvala4mavrosouvala5

Αριστερά: Ο Βαγγέλης Καστανιάς στην “Αϊντές” 8a. Δεξιά: Ο Κώστας Ρούσσος στους “Εναερίτες”.

mavrosouvala6mavrosouvala7

Αριστερά: Ο Χρήστος Δανιήλ πραγματοποιώντας την “Alien” 8a. Δεξιά: Ο Σταμάτης Κωνσταντακόπουλος στη “Nova” (light) 8a.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *